Υπάρχουν βιβλία που ξεκινούν αδιάφορα ως
και χλιαρά και καταλήγουν να κεντρίσουν το ενδιαφέρον των αναγνωστών στις
επόμενες σελίδες. Κάτι τέτοιο δεν ισχύει για το βιβλίο του Αργεντίνου συγγραφέα
Mempro
Giardinelli,
Ο δέκατος κύκλος της Κόλασης. Αν και το είχα καιρό στη βιβλιοθήκη στο ράφι με
τα αδιάβαστα, ένα πρωινό το μάτι μου έπεσε πάνω του.
Ο συγγραφέας έχει γράψει 10 μυθιστορήματα και έχει διδάξει σε πολλά
Πανεπιστήμια. Ίσως αυτός είναι και ο λόγος που χρησιμοποιεί όλες τις τεχνικές
ενός καλού μυθιστορήματος με πολύ μαεστρία. Καταρχάς από την πρώτη παράγραφο
καταφέρνει να κερδίσει τον αναγνώστη χωρίς πολλά λόγια και περιγραφές. Μπαίνει
απευθείας στο θέμα του χωρίς να χρονοτριβεί. «Ήξερα ανά πάσα στιγμή πως ό,τι
έκανα ήταν φρικτό, αλλά το έκανα. Μόλις
άφησα τον εαυτό μου να κατρακυλήσει προς εκείνη τη γωνιά της Κόλασης, σαν μια
μπάλα του μπόουλινγκ που επιταχύνει, δεν συγκρατήθηκα ποτέ ξανά. Δεν είχε
σημασία σε πόσους μπελάδες θα έμπλεκα. Σημασία είχε μόνο να συνεχίσω να κυλάω».
Στη συνέχεια σε κάθε τέλος του κεφαλαίου του (16 στο σύνολο) κάνει χρήση της τεχνικής της σαπουνόπερας.
Κλείνει το κεφάλαιο του είτε με μια ερώτηση, είτε με μια αποκάλυψη, είτε με
κάτι αναπάντεχο ώστε να σε κάνει να θες να συνεχίσεις το διάβασμα για να δεις
τι θα συμβεί παρακάτω. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το εξής απόσπασμα:
«Ήμουν έτοιμος να μπω στο υπνοδωμάτιο όταν ξαφνικά άκουσα το κουδούνι της
εξώπορτας. Πάγωσα».
Η πλοκή του είναι άρτια δομημένη με συνεχείς
ανατροπές και φυσικά το τέλος της ιστορίας κλείνει με τρόπο αναπάντεχο. Ο Αλφρέντο
και η Γρισέλδα ένα παράνομο ζευγάρι κοντά στην ηλικία των 50 ζουν κρυφά από
όλους τον έρωτά τους στην Αργεντινή όπου κυριαρχεί η διαφθορά και η φτώχεια με
ένα πολιτικό σύστημα που κάνει τα πράγματα χειρότερα. Έχουν και οι δυο
οικογένειες και παιδιά και ένα βράδυ χωρίς να υπάρχει ιδιαίτερος λόγος ο
Αλφρέντο αποφασίζει να σκοτώσει τον φίλο, συνεργάτη του που είναι ο άντρας της
Γρισέλδας.
Ο φόνος αυτός είναι μόνο η αρχή καθώς το ζευγάρι στην προσπάθεια του να
ξεφύγει καταλήγει να κάνει τον έναν φόνο μετά τον άλλον. Οι ερωτικές σκηνές του
ζευγαριού περιγράφονται σαν να βλέπεις κινηματογραφική ταινία και η γλώσσα μπορεί
να είναι ωμή, αλλά αληθινή χωρίς φιοριτούρες.
Ξεκινούν ένα ταξίδι με το αυτοκίνητο ώστε να ξεφύγουν από τους διώκτες
τους και τις πράξεις τους. Στο ταξίδι αυτό ο ένας μαθαίνει καλύτερα τον άλλον
και συνειδητοποιούν πως παρά αυτά που τους ενώνουν υπάρχουν και αυτά που τους
χωρίζουν. Ένας μόνο θα μείνει ζωντανός. Μια μάχη μεταξύ τους ξεκινά με νικητή
ένα μόνο από τους δύο.
Προσωπικά το απήλαυσα και το τελείωσα μέσα σε δυο μέρες. Φυσικά
διαβάζεται και σε μια μέρα αν έχεις χρόνο καθώς είναι μικρό σε έκταση. Δεν
είναι μόνο ένα ερωτικό μυθιστόρημα, αλλά βαθιά κοινωνικό καθώς σε μια πόλη που
βουλιάζει όλοι προσπαθούν να επιβιώσουν. Βέβαια υπάρχουν και όρια ηθικής που τα
καταπατούν στην προσπάθεια τους να γλιτώσουν. Αν ξεκινήσεις την κατρακύλα δεν
υπάρχει σταματημός.
Καλή ανάγνωση λοιπόν!
ΕΚΔΟΣΕΙΣ: ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ, ΣΕΛ 171
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΝΑΧΟΣ
ISBN:978-960-19-0873-1
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Άφησε το σχόλιό σου